Pentru ca este inca perioada de vacanta, ne continuam si noi „concediul” alaturi de domnul Dobrescu in Londra. In episodul doi ne-a aratat cat de simplu ii este sa se orienteze prin acest oras imens si astazi domnia sa a avut o idee nastrusnica: sa foloseasca bicicleta ca sa se deplaseze. Domnul Dobrescu a constatat ca foarte multi londonezi se plimba cu bicicleta si ca totul pare a fi destul de sigur,avand in vedere benzile speciale, semafoarele si toate indicatoarele pentru biciclisti.
Fiul domnului Dobrescu s-a ingrozit cand a auzit o astfel de veste din partea tatalui sau si a facut tot posibilul ca sa-l convinga sa renunte la ideea cel putin sinucigasa. Nu a fost posibil. Domnul Dobrescu si-a inchiriat bicicleta si a pornit intr-o noua plimbare. A constatat imediat ca in Londra regulile de circulatie se aplica si pentru biciclisti. Trebuie sa stai la stop cand este rosu, nu traversezi pe trecerea de pietoni cand mergi pe bicicleta si altele, inclusiv zone interzise pentru accesul cu bicicleta.
O alta regula foarte importanta este unde iti lasi bicicleta:
Londra este plina de mobilier urban specializat pentru a-ti lasa bicicleta. Evident exista si locuri unde este specificat clar ca in cazul in care iti „parchezi” bicicleta, nu o vei mai gasi si vei plati si amenda. Londra insa este un spatiu in care trebuie sa fi atent permanent si s-ar parea, din spusele domnului Dobrescu, ca cei mai periculosi ar fi biciclistii. Incet, dar sigur, acestia pun stapanire pe oras si toata lumea trebuie sa fie atenta la miscarile lor, cateodata foarte dezordonate.
Dupa un mic incident in care au fost implicate o doamna, un catel si o sacosa voluminoasa, domnul Dobrescu a hotarat sa se lase pagubas si sa inapoieze bicicleta inchiriata. Saua indoita si o spita rupta au fost platite de fiul sau. Mai multe informatii nu am putut primi deoarece domnul Dobrescu era un pic nervos si a hotarat ca prefera sa uite cat mai repede acest incident.
Dupa aceasta aventura domnul Dobrescu a asteptat linistit autobuzul intr-o statie.
Dumnealui si-a cumparat un bilet de la automatul din statie, caci in mare parte statiile de autobuz sunt dotate cu astfel de aparate. Ce a remarcat in statie este dimensiunea bancilor pe care astepti. Domnia sa crede ca ori toti englezii au fundul mic, ori ca si aici s-a facut economie si s-au proiectat banci pentru un minim de confort, avand in vedere ca timpul de asteptare nu este mare.
Din cauza incidentului din timpul plimbarii cu bicicleta, domnul Dobrescu a fost mai taciturn insa ne-a promis ca in urmatorul episod ne va prezenta cateva din „obstacolele” care i-au dat cel mai mult de furca in plimbarea sa de astazi.
Multumiri lui Sato pentru informatiile ulterioare ce intregesc imaginea oferita de domnul Dobrescu:
„In primele doua poze apar nu spatii de lasat bicicleta personala, ci statii pentru viitoarele biciclete municipale (programul are intirziere).
Bancile din statiile de autobuz sint deliberat inguste si inclinate ca sa nu poate dormi pe ele persoanele fara adapost. (Desi in mod clar, ipoteza fundului mic e mai poetica!)”
Hello!
http://www.adrianmoisa.ro
desene_aerograf@yahoo.com sau la telefon 0743521412.
In primele doua poze apar nu spatii de lasat bicicleta personala, ci statii pentru viitoarele biciclete municipale (programul are intirziere).
@Sato…multumesc pentru precizari…intr-adevar primele doua poze sunt cu statiile pentru bicicletele de inchiriat (era un afis undeva cum ca ar incepe prgramul prin august, dar imi pare rau sa aud ca exista intarzieri)…multumesc si pentru explicatia dimensiunilor bancilor :)…voi adauga informatiile in articol
Apropos de schema de inchiriere a bicicletelor din Londra: